ازکویردل

کاغذپاره

ازکویردل

کاغذپاره

نوشته های شخصی

آخرین مطالب
  • ۹۵/۰۶/۳۱
    آب
پیوندها

مادران شهید

شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۷ ق.ظ


یاد واره  شهدا،،چه خوب و پسندیده یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتن!

 اما یاد واره های ما شده است دور هم جمع شدن و گفت وگویی ،خاطره ای،  سخنی  ،مقاله ای و عکسی به یادگار و دگر هیچ!

ودر آنسو خانه ای با تابلویی نصب شده بر سردرب وردی آن  ،-خانه شهید- ،و درون خانه مادری چشم به در دوخته ،و قاب عکسی  نشسته بر سینه دیوار ،همدم شبهای تنهایی مادر.

افسوس ما از یاد و خاطره شهید  فقط وفقط یادواره  و همایش و شعار آموخته ایم  و فراموش کرده ایم  تنهایی شبهای سرد زمستان را که چگونه  مادران دل شکسته، تنها به صبح می رسانند،فراموش کرده ایم آنها به گردن ما حق دارند که فرزندان رشیدشان سینه سپر کردند تا امروز من و تو ،ما و شما  در آسایش بنشینیم .

انگار یادمان رفته است که علی  به خانه شهید سر می زد و سر در تنور داغ می برد و برای فرزندان شهید نان می پخت و زخم زبانها را به دل می خرید تا فرزندان شهید احساس تنهایی نکنند .

مادران عزیزند و مادران شهید عزیزتر ،خاک پای مادر شدن افتخاراست ،اما کدام یک از ما به خانه مادران شهید سر می زنیم ؟کدام مسئول  سری به خانه مادران پیر و چشم به راه می زند تا ببیند  چگونه روزگار می گذرانند ؟!آنها شاید انتظاری نداشته باشند ، اما ،   ما  چرا و چگونه باید فراموش کنیم که این شیرزنان را داغ فرزند کمر شکسته است ، نباید تنهایشان بگذاریم ؟

ما که داعیه  اسلام و انسانیتمان گوش فلک را کر کرده است،آیا پشت میز نشستن و دستور العمل صادر کردن و بخشنامه نوشتن مشکل را حل می کند، چرا نباید برای مادران پیر و از کار افتاده پرستار بگذاریم تا روزگار پیری و بی کسیشان به سختی نگذرد ،تا ادای دینی کرده باشیم.

     امروز در هیاهوی بازیهای سیاسی و تهمتها و افترا ها و دورغ ها و تزویرها و ریا کاریها

در خبر های منتشر شده از اختلاس و حقوقهای نجومی و واگذاریهای آنچنانی ووامهای چند صد میلیاردی فقط و فقط می توانیم بگوییم شهدا ما شرمنده ایم!

    شرمنده ایم که این راه شما نبود که ما می رویم ،شما در خاکریزها و کانالها ،در سرما و گرما به تنهایی رشادت کردید و سربلند شدید و امروز مادران شما در خانه های تنهایی روز و شب را به غم سپری می کنند.

  • کویر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی