ازکویردل

کاغذپاره

ازکویردل

کاغذپاره

نوشته های شخصی

آخرین مطالب
  • ۹۵/۰۶/۳۱
    آب
پیوندها

فرمانروایی انسان

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۷ ق.ظ

باید کاری کرد نگذاریم اشک بر گوشه چشم کودکان بماند نگذاریم بمبها خانه مردم را ویران کند ،نگذاریم ته مانده انسانیت از بین برود، نگذاریم مردان آزادی خواه پشت میله های زندان بمانند ،سالهای سال است که انسان برزمین فرمانروایی می کند،علم وصنعت و تکنولوژی پیشرفت کرد اما انسانیت پسرفت.انسانها سرد و بی روح شده اند و مردان وزنان، سنگی.
انگار دیگر مهم نیست مردان وزنان زیرآوار می مانند،انگار مهم نیست سر گرسنه بر زمین می گذارند،انگار مهم نیست،، نه اصلا خواب غفلت خواص را در ربوده است ،می کشند و می درند ،می برند.
انگار انسانها فراموش کرده اند فرزندان آدم و موسی و ابراهیم،عیسی و محمدند و فراموش کرده اند خدایی هم هست، انگار فراموش کرده اند خیلی زود زمان رفتن سر خواهد رسید.
 نمی دانند مفهوم" بنی آدم اعضای یکدیگرند"که بر سردر سازمان ملل حک شده است ، مگر کلام خدا را در قران محمد نخواندید«وَلَا تَعْتَدُوا اِنَّ‌ ٱللَّهَ لَایُحِبُّ ٱلْمُعْتَدِینْ؛ تعدی و تجاوز نکنید، زیرا خداوند ستم‌پیشگان و تجاوزگران را دوست ندارد.»
«یَا اَیُّهَا ٱلْنَاسُ اِنَا خَلَقْنَاکم مِن ذَّکرٍ وَ اُنْثَی وَ جَعَلْنَاکمْ شُعُوباً وَ قَبَائِلَ لِتَعَارَفُواْ ای آدمیان! ما شما را از یک مرد و زن آفریده و تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛
 وعلی می فرماید: و لاتَکوننَّ علیهم سبعاً ضاریاَ تغتنم اکلهم (نامه - 53)
هم چون درنده‌ای مباش که خوردن و دریدن مردم را مغتنم شماری.
و در این زمانه ای که غافله بشریت رو به ورطه نابودی می تاز
د ایده "گفت و گوی تمدنها"بشارتی بود بر آنان که هنوز امید به نجات بشریت دارند هنوز امید به آزادی و کرامت انسانها دارند.


  • کویر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی